Riel Miller, Head of Futures Literacy at UNESCO in Paris – People  are  using  the  future  to  search  for  better  ways  to achieve  sustainability,  inclusiveness,  prosperity,  well-being  and  peace.  In  addition,  the  way  the  future  is understood and used is changing in almost all domains, from social science to daily life.

Transforming the Future – Anticipation in the 21st Century presents the results of significant research undertaken by UNESCO with a number of partners to detect and define the theory and practice of anticipation around the world today. It uses the concept of ‘Futures Literacy’ as a tool to define theunderstanding of anticipatory systems and processes – also known as the Discipline of Anticipation. READ THE BOOK >>

This innovative title explores:

•new topics such as Futures Literacy and the Discipline of Anticipation;

•the  evidence  collected  from  over  30  Futures  Literacy  Laboratories  and  presented in 14 full case studies;

•the need and opportunity for significant innovation in human decision-making systems.

This book will be of great interest to scholars, researchers, policy-makers and students, as well as activists working on sustainability issues and innovation, future studies and anticipation studies.

One of the most interesting chapter is “Cultural heritage research and the future”, by Martin Rhisiart, which remarks how efforts to recognise and preserve cultural heritage, in all its forms, are fundamentally linked to views of the past, present and future. As a result, the anticipatory assumptions that form the foundation for imagining the future play a determinant role in understanding what cultural heritage is, which aspects are deemed worth preserving and how to attempt to assure durability or continuity. DOWNLOAD >>

In Transforming the Future – Anticipation in the 21st Century – Edited by Riel Miller – UNESCO

Riel Miller – Head of Futures Literacy presso l’UNESCO a Parigi – Le persone stanno usando il futuro per cercare modi migliori per raggiungere sostenibilità, inclusività, prosperità, benessere e pace. Inoltre, il modo in cui il futuro viene inteso e utilizzato sta cambiando in quasi tutti i settori, dalle scienze sociali alla vita quotidiana.

Transforming the Future – Anticipation in the 21st Century  presenta i risultati di una ricerca significativa intrapresa dall’UNESCO con una serie di partner per rilevare e definire la teoria e la pratica dell’anticipazione in tutto il mondo oggi. Utilizza il concetto di “Futures Literacy” come strumento per definire la comprensione di sistemi e processi anticipatori, nota anche come Disciplina dell’Anticipazione. LEGGI IL LIBRO >>

Questo titolo innovativo esplora:

• nuovi argomenti come Futures Literacy e Discipline of Anticipation;

• le prove raccolte da oltre 30 laboratori di alfabetizzazione futura e presentate in 14 studi di casi completi;

• la necessità e l’opportunità di innovazioni significative nei sistemi decisionali umani.

Questo libro sarà di grande interesse per studiosi, ricercatori, politici e studenti, nonché attivisti che lavorano su temi di sostenibilità e innovazione, studi futuri e studi di anticipazione.

Uno dei capitoli più interessanti è “Ricerca sul patrimonio culturale e futuro” – SCARICA >>, di Martin Rhisiart, che sottolinea come gli sforzi per riconoscere e preservare il patrimonio culturale, in tutte le sue forme, siano fondamentalmente legati alle visioni del passato, del presente e del futuro. Di conseguenza, i presupposti anticipatori che costituiscono la base per immaginare il futuro giocano un ruolo determinante nella comprensione di cosa sia il patrimonio culturale, quali aspetti si ritiene valga la pena preservare e come tentare di assicurare durabilità o continuità.

 

In Transforming the Future – Anticipation in the 21st Century – A cura di Riel Miller – UNESCO